czwartek, 23 marca 2017

Czemu czytamy? Oto 52 powody by przeczytać książkę

#52powodybyprzeczytaćksiążkę Zajęcza nora

Uwaga, uwaga! Co powiecie na małe wyzwanie lub jak kto woli challenge? No może nie takie małe.
Każdy ma jakiś powód by coś poczytać. Czasami pewnie robicie to bez uzasadnienia, ale czasami powody się znajdą i na pewno są bardzo różne. Jednak, czy jesteście w stanie wymyślić ich aż 52? No myślę, że dla książkoholika lub mola książkowego (nawet takiego wiecie.. czasowego) raczej nie będzie problemu. Piszcie u siebie (gdziekolwiek w necie) wasze 52 powody, by przeczytać książkę i oznaczajcie: #52powodybyprzeczytaćksiążkę.

Wiecie, że ja różnie czytam, raz mniej intensywnie, raz bardziej. Ale powód by przeczytać książkę zawsze się znajdzie. Co decyduje, że ja sięgam po książkę? Sami zobaczcie :)
Oto moje 52 powody, by poczytać książkę:


1. Bo chcę się oderwać od nauki.
2. Bo mogę wyobrazić sobie siebie w innej rzeczywistości.
3. Bo mam „okienko” na uczelni.
4. Bo za niedługo będzie ekranizacja.
5. Bo już jest ekranizacja.
6. Bo mogę poznać nowy świat.
7. Bo jest tam bohater, w którym się kocham.
8. Bo może być tam bohater w którym się zakocham.
9. Bo mam wolny czas.
10. Bo wyobraźnia jest głodna.

#52powodybyprzeczytaćksiążkę

11. Bo poleciła mi kumpela.
12. Bo jest głośno o niej w mediach.
13. By sprawdzić czy na prawdę jest tak kiepska.
14. Bo nikt o niej nie słyszał.
15. Bo ktoś mi ją dał.
16. Bo właśnie ją kupiłam.
17. Bo zbierałam na nią długo.
18. Bo długo już leży na półce.
19. Bo przeczytałam ją zbyt mało razy.
20. Bo są w niej fajne cytaty.


21. Bo jest tam śmieszny bohater.
22. Bo nie ma nic w telewizji.
23. Bo jest króciutka.
24. Bo akcja dzieje się w kosmosie.
25. Bo to kolejna część serii.
26. Bo to pierwsza część serii.
27. Bo nie mogę zasnąć.
28. Bo długo jadę autobusem.
29. Bo jest ładna pogoda i można poczytać na polu.
30. Bo jest brzydka pogoda i można poczytać w łóżku.

#52powodybyprzeczytaćksiążkę Zajęcza nora

31. Bo nie czytałam nic tego autora.
32. Bo czytałam już dobre książki tego autora.
33. Bo nie ma internetu.
34. Bo są urodziny autora.
35. Bo od dawna chciałam.
36. Bo kaca książkowego najlepiej leczyć książką.
37. Bo są w niej obrazki.
38. Bo muszę ją wkrótce oddać do biblioteki.
39. Bo jestem w przychodni.

#52powodybyprzeczytaćksiążkę Zajęcza nora

40. Bo stoję w kolejce do dziekanatu.
41. Bo jest na liście „Do przeczytania”
42. Bo jest książką roku.
43. Bo jest tam bohater o moim imieniu.
44. Bo nigdy jej jeszcze nie przeczytałam.
45. Bo wychodzę dopiero wieczorem.
46. Bo jest za wcześnie by wyjść z łóżka.
47. Bo już wszystko zrobiłam.
48. Bo jestem sama w domu.

#52powodybyprzeczytaćksiążkę

49. Bo już leżała otwarta.
50. Bo właśnie odebrałam ją z poczty.
51. Bo mam wakacje.
52. Bo jest „Noc z książką”.

Które z nich również ciebie dotyczą? A może masz całkiem inne? Czekam na wasze komentarze :D

Podejmiecie wyzwanie przedstawienia 52 powodów, by przeczytać książkę?
Napisz je u siebie i oznacz hasztagiem  #52powodybyprzeczytaćksiążkę. Czekam! :D

Tak, tak to jeden z tych moich pomysłów, o których mówiłam na fb, mam nadzieję, że wam się podoba :D 

15 komentarzy:

  1. Bardzo fajna idea? Aż mam ochotę przenieść ją w świat serialowy, a to głównie dlatego, że z doktryną ,,warto czytać książki'' wielu się zgadza, natomiast już ,,warto oglądać seriale''... Z tym bywa całkiem na odwrót - niestety. Chciałam wypisać tu wszystkie powody, które nam się powielają, ale gdy zaczęłam to wyszło na to, że co drugi punkt dotyczy również mnie :D
    Pozdrawiam, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na twoją wersję z serialami :D Sama oglądam aż... jeden. Ale z chęcią przeczytam kilkadziesiąt powodów, dlaczego warto.

      Usuń
  2. Ja dodałabym do tego jeszcze powód - "Bo mogę na chwilę uciec od wszystkiego" ;)
    Pozdrawiam
    Tutti

    OdpowiedzUsuń
  3. Większość z tych powodów dotyczy też mnie! :)
    About Katherine

    OdpowiedzUsuń
  4. Na polu? Ktoś tu jest z okolic Krakowa chyba :D Katowice mówią TAK czytaniu na DWORZE, gdy jest ładna pogoda :D I w ogóle wszystkim innym powodom czytania :D
    Pozdrawiam,
    http://czytelniczyzamet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a tak zgadza się.
      Tu na pole, tam na dworze, gdzieś indziej na dworzu. Ważne że na zewnątrz :)

      Usuń
  5. Super pomysł! :D Może rzeczywiście się podejmę, choć wiele powodów z pewnością będzie bardzo podobne do Twoich (ech, jak już coś się przeczyta to zostanie w głowie :p), ale postaram się.

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne powody! <3
    zgadzam się w 100% :)
    obserwuję. <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bo jest w niej bohater, w którym się zakocham - już jestem przekonana ♥ :D
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne wyzwanie! Oczywiście też wzięłam udział, choć już przy końcóce nie było to takie łatwe. ;)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi wystarcza jeden powód - bo chcę! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż 52 powody sa Ci potrzebne aby przeczytać książkę? uboga jesteś w takim razie ale zbieraj te powody dalej,może dojdziesz do 100, przydadzą Ci się w przyszłości. Książki czytam bo je kocham :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwiebiam czytać książki tylko szkoda, że mam na nie tak mało czasu. Twój post fantastycznie się czytało 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja mam najlepszy powód: bo tak:) A tak serio to biorę się za zrobienie własnej listy i już niedługo postaram się ja dodać na bloga
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń