wtorek, 25 października 2016

w.bibliotece - portal o którym powinien wiedzieć każdy książkoholik

w.bibliotece portal książkoholika

Książkoholikom miejsca w internecie nie brakuje. Mamy trochę portali, w których możemy się spotykać i pogadać o książkach, obgadać czarne charaktery i wróżyć przyszłość naszym ukochanym postaciom. Na pewno każdy z was zna choć jedeno takie miejsce. Jednak nie każdy z was słyszał o portalu bibliotecznym, który łączy biblioteki publiczne w całej Polsce.

Na portal w.bibliotece trafiłam dzięki mojej ukochanej Nowohuckiej Bibliotece Publicznej, tym razem dzięki jej stronie facebookowej, oraz uroczej sowiej zakładce, którą dostałam przy wypożyczeniu książki. Postanowiłam sprawdzić co i jak oraz o co chodzi w tym portalu.
Od razu rzuciło mi się w oczy, że strona ta jest podzielona na mniejsze portale jak np. krakowczyta.pl. (No dobra może nie tak od razu, ale po 10 sprawdzeniu w końcu załapałam) Portal krakówczyta.pl łączy wszystkie cztery biblioteki publiczne w Krakowie (Nowohucką, Podgórską, Śródmiejską i Krowoderska). To było pierwsze co zobaczyłam i co mi się spodobało. W jednym miejscu mogłam szukać interesującą mnie książkę i znaleźć ją w od 1 do 4 bibliotekach. Od razu z podziałem na filie. Jest to na prawdę duże ułatwienie, gdyż nie muszę szukać w katalogach każdej z biblioteki z osobna. 

w.bibliotece portal krakowczyta
w.bibliotece.pl
w.bibliotece portal krakowczyta
portal krakowczyta.pl
Druga rzecz, która bardzo mi się spodobała to biblioteczki. Kto z nas, miłośników literatury, nie lubi oglądać ile to już na naszym koncie jest przeczytanych pozycji. W tym portalu możemy sobie utworzyć biblioteczki o dowolnych nazwach i umieszczać tam dowolne książki, które nam pasują.  Ja np. Stworzyłam sobie dwie dodatkowe biblioteczki z moimi ulubieńcami oraz z tymi, które koniecznie chcę przeczytać. Poniżej macie obie, prawda że wyglądają rewelacyjnie? :) Możne znacie którąś z tych książek?

w.bibliotece portal krakowczyta
Ulubione
w.bibliotece portal krakowczyta
Do przeczytania
Panel użytkownika jest bardzo prosty w obsłudze, nie potrzeba do niego żadnych instrukcji, wszystko wykonuje się intuicyjnie i mało co otwiera się w nowych oknach, co ułatwia pracę na portalu.

Miejsce to służy również do komunikacji z innymi czytelnikami. Od tego jest forum i grupy dyskusyjne. Niestety ze względu na jeszcze dość małą popularność portalu, forum nie jest tak aktywne jak grupa AK na facebooku, ale warto tam zajrzeć i zostawić ślad po sobie. Jednak jest całkiem sporo grup tematycznych do których możecie się dopisać i dzielić wrażeniami z innymi czytelnikami :) Mnie możecie znaleźć na grupach: Science fiction, Fantastycznie oraz Młodzieżowe. Zapraszam tam i was!

w.bibliotece portal krakowczyta

Dobrym pomysłem, było danie możliwości pisania bloga użytkownikom. Tak, tak! Na portalu w.bibliotece możecie prowadzić bloga :) Sama już umieściłam tam kilka wpisów, możecie sobie poczytać :) Jeśli chcecie to możecie tam zamieszczać swoje recenzje, lub robić to klasycznie: przy wybranej książce. Portal umożliwia ocenianie recenzji innych użytkowników (również negatywnie). 

W.bibliotece to także dobry sposób na bycie na bieżąco z aktualnościami i wydarzeniami bibliotecznymi. Biblioteki bardzo chętnie wrzucają tam informacje (na swoje blogi), a by na pewno nic ci nie umknęło wystarczy zaobserwować daną bibliotekę. Możesz zostać również obserwatorem innego użytkownika wtedy będziesz na bieżąco i z jego blogiem i recenzjami :) 

Ja osobiście jestem bardzo zadowolona z powstania tego portalu, szybko stał się on moim ulubionym i zaglądam tam prawie codziennie. Jest on dużo prostszy i przejrzysty niż np. lubimyczytac.pl, który swoją drogą ciągle mi się zacina i nie ładuje. 

Polecam samemu zajrzeć do portalu i pobuszować samemu co tam w trawie piszczy. A jeśli już posiadacie tam konto, to koniecznie dajcie znać w komentarzu jaki jest wasz nick, z radością was zaobserwuję. Jeśli chcecie zobaczyć co tam u mnie słychać to klikajcie TUTAJ :) 

To jak zapisujecie się?! 
A może znacie inne portale książkowe, takie trochę mniej popularne. Koniecznie dajcie znać w komentarzu.

PS. krakowczyta.pl będzie można odwiedzić na Targach Książki w Krakowie, dokładnie będzie to stoisko nr: D80. Kto z was wybiera się na Targi? 

7 komentarzy:

  1. Dobrze się o czymś takim dowiedzieć. Z twojej listy do przeczytania czytałam Zwilczoną i bardzo ci polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna alternatywa! Dzięki Tobie trafiłam na coś niesamowitego. Super, że się tym podzieliłaś, teraz i ja mogę trochę pobuszować na nowo poznanej stronie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja będę na Targach Książki w niedzielę (jestem strasznie podekscytowana aaa!). Kiedyś zdarzyło mi się odwiedzić ten portal, ale z tego, co pamiętam, nie było w nim bibliotek z mojego miasta. Może teraz się to zmieniło, więc muszę wejść tam jeszcze raz i sprawdzić, bo inne funkcje, o których piszesz, takie jak prowadzenie bloga, są bardzo przekonujące. :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z Books of Souls

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może się gdzieś na targach miniemy :)
      Koniecznie sprawdź! Może już są twoje biblioteki, a nawet jeżeli nie to i tak warto czasami sobie tam pobyć :D

      Usuń
  4. Ooo, ciekawe! Lecę sprawdzić! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmm... bardzo interesująca stronka. Lecę wypróbować ;P
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Całość wygląda interesująco, ale zawsze brakuje mi czasu na takie rzeczy, więc chyba sobie odpuszczę :)
    Książki, które muszę przeczytać - zapisuję na karteczkach/przypinam na tablicy, a pozostałe informacje zapisuję w kalendarzu.
    Jednak może kiedyś w wolnej chwili wpadnę i sprawdzę funkcjonalność tej strony ;)
    Pozdrawiam Cię cieplutko! :)
    Ola aka. Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń