czwartek, 8 września 2016

LBA #7, 8, 9

Kolejne nominacje :) To miłe, że tak o mnie myślicie przy wybieraniu nominowanych :) Tym razem to wyróżnienie otrzymałam od trzech fantastycznych blogerek Quidportavi ii, Agaty Blackbird oraz Zombistycznej dziewczyny.Zachęcam was do wejścia i pospacerowania po ich blogach :)




Przypominam, że nominację do Liebster Blog Award otrzymuje się od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.
Na początek pytania od: Quidportavi ii:

1. Jest wojna. Ty masz skompletować pięcioosobową drużynę, która będzie nas bronić. Których książkowych bohaterów wybierzesz? Dlaczego akurat ich?
Najlepiej ratować świat u boku Sevro i jego Wyjców, Darrowa, Mustang, Trevora Gray i Aslana. Aslan - on tak na szczęście, no i budzi grozę, pozostali mają już doświadczenie w wygranych wojnach, a dzięki wyjcom nie będzie nudno.

2. Jeśli mogłabyś wcielić się w jednego z książkowych bohaterów, to na kogo padł by Twój wybór?
To że bym się wcieliła w bohatera to jeszcze nie znaczy że byłabym taka jak on. Czyli wtedy historia potoczyłaby się zupełnie inaczej. Ciekawe jakbym sobie poradziła będąc geniuszem - Enderem...

3. Możesz porozmawiać z jedną z literackich postaci. Kogo wybierasz? Czemu?
Szalonego Kapelusznika, taką rozmowę zapamiętałabym do końca... Rozmowę z kimś tak pokręconym, że w końcu sama zaczęłabym się zastanawiać kim w ogóle jestem i co łączy sekretarzyk i gawrona?

4. Którą porę roku lubisz najbardziej i dlaczego?
Jesień bo jest kolorowa :D


5. Czy miałaś jakąś dziwną historię/sytuację związaną z blogiem?
Nie, raczej nie miałam :)

6. Dlaczego założyłaś swojego bloga?
Czego to człowiek nie zrobi by nie uczyć się do sesji...

7. Jaką książkę poleciłabyś na dobry początek komuś, kto dopiero zaczyna przygodę z książkami?
Wielu ludzi zachęcił Harry Potter więc pewnie to. Gdyby to był młodszy początkujący poleciłabym "Atramentowe Serce", a dla starszego "Grę Endera".

8. Co najbardziej irytuje Cię w Blogsferze?
"Poklikaj mi w linki"

9. Czym się kierujesz przy wyborze książki?
Gatunkiem literackim lub czy autor jest mi znany.

10. Co ci chodzi po głowie?
Na szczęście nie wszy.

11. Jaka piosenka dziś Ci towarzyszy?
A taka: Michael Patrick Kelly - Shake Away. Słyszałam ją pierwszy raz na żywo podczas ŚDM w Kraków - Nowa Huta i dziś również mi towarzyszy. Posłuchajcie.



Słuchacie piosenki? To dobrze bo to bardzo dobry podkład do...
pytań od: Zombistycznej Dziewczyny

1. Jaka była pierwsza książka, po którą sięgnęłaś?
Nie pamiętam. Najwcześniejszą książkę jaką pamiętam to: Kopciuszek.

2. Słuchasz muzyki, kiedy czytasz książki?
Tak, ale takiej bez słów, lub w języku którego nie rozumiem. Wtedy się nie rozpraszam.

3. Wymień trzy książki, po które już nigdy nie sięgniesz.
"Zostań jeśli kochasz" - Forman Gayle , "O czym marzą wilki" - Yasmina Khadra oraz "Potop" - Henryk Sienkiewicz

4. Cieszysz się z tego, że recenzujesz książki?
Tak, mimo że czasami sprawia mi to trudność bo ciągle jeszcze widzę w nich błędy.

5. Masz taki swój "tajemniczy ogród"?
Mam. Miejsce całkowicie wyimaginowane, czasem lubię tam polatać.

6. Jak brzmi twój ulubiony cytat i dlaczego jest twoim ulubionym?
Nie mam stałego ulubionego cytatu. To jedne z moich ulubionych dlatego, że nie jest wzniosły.


7. Wymień trzech męskich bohaterów, których bez zastanowienia byś  pocałowała.
Murtagh, Sevro, a trzeciego nie mam... A nie! No przecież, że mam Farid :)

8. Kim jest twoja ulubiona autorka?
Już nie raz o tym pisałam i będę cięgle pisać, że moją ulubiona autorką jest Dorota Terakowska.

9. Ulubiona fryzura?
Kucyk.

10. "Jestem czarodziejką. Mogę spełnić cztery twoje życzenia" O co byś poprosiła?
O codzienną motywację do działania, cierpliwość do siebie samej,

11. Chciałabyś zamieszkać w Chicago?
Nie.

Czas na pytania od Agaty Blackbird

1. Ulubiona książka jednotomowa?
Diabeł Autobiografia - Tosca Lee

2. Jaki jest twój ulubiony pisarz bądź pisarka?
Ciągle i niezmiennie Dorota Terakowska :)

3. Najbardziej znienawidzona postać książkowa?
Krętacz z Opowieści z Narnii: Ostatnia bitwa.

4. Ulubiona ekranizacja?
Narnia: Podróż Wędrowca do Świtu.

5. Czy jest jakaś książka, która według ciebie powinna zostać zekranizowana?
Jest wiele takich książek m.in seria Imaginarium Geographica, seria Star Carrier oraz trylogia Red Rising.

6. W jaką postać książkową chciałabyś się wcielić?
Może w Mustang z Red Rising.

7. Soundtrack do jakiej ekranizacji, twoim zdaniem, oddaje ducha jej powieści?
Opowieści z Narnii. Tutaj The battle.



8. Używasz zakładek? Masz swoją ulubioną?
Nie używam. Czasem zaznaczam czymkolwiek częściej zapamiętuje strony.

9. Jakim fantastycznym stworzeniem chciałbyś być?
Smokiem! Jak szaleć, to szaleć! Albo takim półsmokiem, jak w Tehanu Ursuli Le Guin.

10. W jakim wymyślonym świecie chciałabyś żyć?
Narnia albo Nibylandia.

11. Przeczytałaś wszystkie książki jakie masz w biblioteczce?
Nie. Ciężko przeczytać Kronikę Polski mającą z ponad tysiąc stron w formacie A4, albo wszystkie opracowania lektur, albo leksykony i słowniki :) 

Czas na moje pytania:
1. Otwórz najbliżej leżącą książkę na 23, 56, 89, 45, 120 stronie i przeczytaj trzeci wyraz z każdej z tych stron. Co ci wyszło? (do liczenia obowiązują wszystkie: z, a, na... itd.)
2. Gdybyś przez rok musiał czytać jedną książkę to jaki miałaby tytuł?
3. Poleć czytelnikom nauczenie się jakiejś rewelacyjnej umiejętności.
4. Jaka piosenka ci chodzi po głowie?
5. Opisz siebie w kilku zdaniach, daj się nam poznać od innej strony.
6. Jest wojna. Ty masz skompletować pięcioosobową drużynę, która będzie nas bronić. Których książkowych bohaterów wybierzesz? Dlaczego akurat ich?
7. Co najbardziej irytuje Cię w blogsferze?
8. Czytasz książki wydane przed twoimi narodzinami?
9. Co zrobiłbyś z pustą kartką A4?
10. Lądujesz na obcej planecie, jaka ona jest?
11. Czym jest dla ciebie wolność?

Nominuję właścicieli tych blogów:
http://pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com/
http://detektyw-ksiazkowy.blogspot.com/
http://kochaneksiazki.blogspot.com/

http://bibliotekaamarzen.blogspot.com/
http://roseperdu-books.blogspot.com/

https://milionyksiazek.blogspot.com/

10 komentarzy:

  1. Dzięki za odpowiedzenie na moje wyzwanie :P
    Cytat Pilipiuka jest świetny xD Jak ja lubie tego Pana :D
    Mój tata od lat mnie molestuje, żebym przeczytała Grę Endera. I już miałam się za nią brać, ale wyszła ekranizacja, z tym przeklętym dubbingiem, który mnie tak wkurzył, że nijak nie mogę się za tę książkę zabrać -,-
    Skoro nie wszy, to dobrze :D Zwierzątka powinno się mieć w domu, ale nie koniecznie aż tak blisko siebie ;)
    Pozdrawiam,
    Q.

    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przełam się, książka jest mega mega lepsza!

      Usuń
  2. Ciekawa odpowiedź z wcieleniem się w Endera. Zwłaszcza, ze to postać nie do końca "łatwa" a i jej życie nie było usłane różami. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też na pewno już nigdy nie sięgnę po "Potop" ;)
    Chętnie obejrzałabym ekranizację "Red Rising" - z pewnością powstałby świetny film :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że kiedyś doczekamy ekranizacji :)

      Usuń
  4. Ja najbardziej kocham zimę, ponieważ nie znoszę ciepła, a wolę ubrać się ,,na cebulkę" niż umierać z gorąca. :D Mnie także nieco rozczarowała książka ,,Zostań, jeśli kochasz" i też raczej nie zamierzam do niej wracać. Przynajmniej była krótka i czytało się ją dosyć szybko, więc nie było tak źle. Naprawdę zapamiętujesz numer strony, nie wkładając zakładki? Mnie wydaje się to niemożliwe (z moją pamięcią). Poza tym ostatnio dostałam zakładkę z frędzelkami, które wystają z książki, kiedy włoży się ją do środka, co wygląda bardzo ładnie. :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z Books of Souls

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też wolę umierać z zimna niż z gorąca :)

      Usuń
  5. DNO, DNO, DNO. CHYBA WYMYSLILAS SOBIE TE NOMINACJE BO KTO BY NOMINOWAL COS TAKIEGO?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nominacji nie wymyśliłam :) Niektórym się jednak podoba tutaj :)

      Usuń
  6. "Na szczęście nie wszy" podłam, leżę i nie wstaję xD W końcu znalazłam człowieka, który woli "Podróż wędrowca do świtu" od reszty. Wszyscy, których znam narzekają na tę część. Soundtrack do Narnii genialny, aż mam ciary, ale to chyba u mnie ze wszystkimi dobrymi soudtrackami ;)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń