wtorek, 9 sierpnia 2016

LBA #4, 5, 6


Łał! Dostałam tyle nominacji w jednym (prawie) czasie więc odpowiadam na część z nich teraz. Bardzo dziękuję za wszystkie. Tym razem zostałam nominowana przez: Paulinę z Reading my love, Julię z Nieba książek,  Anastazję, oraz   Dziewczyny dziękuję za docenienie mojego bloga.


Przypominam, że nominację do Liebster Blog Award otrzymuje się od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Przejdźmy od razu do pytań od Pauliny:

1. Opisz krótko siebie.
Jestem Jadwiga. Lubię wyruszać na wyprawy kosmiczne, poznawać nowe planety i gatunki. Chciałabym kiedyś zobaczyć na własne ludzkie oczy Ziemię z Księżyca. Kiedy stąpam twardo po ziemi, moje stopy kierują mnie na uczelnię, gdzie uczę się zawodu, który pozwoli mi (albo nie przeszkodzi) chociaż czasami znaleźć się na Marsie.

2. Ulubiony pisarz. Dlaczego go cenisz?
Jest to Dorota Terakowska. Cenię ją za różnorodność książek i rewelacyjne przygody. Zaczęłam ją czytać w wieku gimnazjalnym gdzie zaczynałam kształtować siebie i szukać ulubionych artystów, stylów. Szukałam czegoś co mogłoby mnie określić. Świetnie przeżywało się ten okres z Kotykiem, Ewą, Ewą, Adamem, Veą, Avem, Dzieckiem, Dziewczynką, Kobietą, Czarownicami... Jej książki były jednymi po których na nowo pokochałam czytanie. 

3. Czym się interesujesz? Masz jakieś hobby?
Wiadomo że książki a z tych niewiadomych to... gra na ukulele :)

4. Co/ kto jest Twoją inspiracją? Dlaczego?
Różni ludzie/rzeczy/sytuacje inspirują mnie do różnych rzeczy. Na przykład do grania na ukulele zainspirował mnie zespół Walk off the Earth.



5. Co najczęściej robisz, gdy jesteś w domu sama?
Układam w głowie setki historii, czasami tańczę.

6. O czym teraz myślisz?
O tym jak odpowiedzieć na to pytanie oraz ile godzin snu mi pozostało.

7. Jakie jest Twoje największe marzenie?
Być szczęśliwą.

8. Lubię, gdy… Nie cierpię, gdy...
Lubię gdy ser na pizzy się ciągnie. Nie cierpię gdy paluszki mają mało soli.

9. Najciekawsza książka, którą przeczytałam to…
Dużo można wymieniać, ale jakby wybrać jedną to Pan Lodowego Ogrodu.

10. Skąd pomysł na założenie bloga?
Człowiek robi różne rzeczy by nie uczyć się na sesję.

11. Jak reagujesz na krytykę?
Od najbliższych najtrudniej ją przyjąć, ale staram się nie popłakać :)

Pytania od Anastazji:

1. Przenosisz się w czasie - do przeszłości, czy może przyszłości? Jak myślisz co tam zobaczysz? Do jakiego miejsca się przeniesiesz?
Do przyszłości na jakiś wypaśny statek kosmiczny! A będę widzieć wspaniałe planety, lśniące gwiazdy i niesamowite cywilizacje. Np. taką co jest cała pomarańczowa z takimi śmiesznymi uszami w kształcie obręczy i trzema oczami w kształcie chmurek, a mieszkali by w latających wieżach piaskowych!

2. Spotykasz wymorzonego chłopaka - jak wygląda? Jakie ma cechy charakteru?
Nie wiem nie myślałam o tym i nie chcę na razie się zastanawiać :)

3. Gdzie chciałabyś mieszkać?
Lubię mieszkać tu gdzie mieszkam.

4. Do jakiej książki chciałabyś ''wejść''?
Red Rising.

5. Która bohaterka ma najlepszy styl?
Nie wiem, rzadko zwracam uwagę na ubrania.

6. Ulubione książkowe zwierze?
Kotyk z "W krainie Kota"

7. Ulubiony cytat?


8. Lubisz sarkastyczne postaci?
Czemu by nie?

9. Ulubiony pisarz?
Dorota Terakowska.

10. Oglądasz jakiś serial? Jeśli tak to jaki?
Oglądam the 100 i Doctor Who.

11. Lubisz twórczość John'a Green'a?
Nie czytałam nigdy.


Pytań od Julii: 

1. Ulubiona para z Harrego Pottera.
Nie mam takiej, chociaż jeśli już miałabym wybrać to chyba Lupin i Tonks. Tonks była moją ulubioną bohaterką serii o młodym czarodzieju. 

2. Ile posiadasz zakładek w swojej kolekcji?
Nie posiadam, czasem jakieś się zaplątają jakieś zakładka-reklama portalu, ale rzadko używam zakładek.

3. Piszesz wiersze? Jeśli tak, pochwal się jednym z nich!
Wierszem nazwać tego nie można, ale rymowanką owszem. Kilka jest dostępnych na mojej stronie.
Tutaj jeden przykładowy: 


4. Wolisz książki jedno-, dwutomowe, trylogie czy wieloczęściowe?
Obojętnie, ale nie za wielotomowe. 10 tomów wystarczy.

5. Podaj trzy ulubione gatunki książek.
Science Fiction, Dystopia, Biografia.

6. Podaj trzech ulubionych autorów.
Dorota Terakowska, Ursula Le Guin, Pierce Brown.

7. Najgorsza książka, jaką przeczytałeś/eś
"Zostań jeśli kochasz"

8. Ulubiony cytat z książki.



9. Biblioteki czy księgarnie?
Zdecydowanie biblioteki. Lubię używane książki, mają już swoją duszę. 

10. Jeśli miałbyś/miałabyś napisać książkę, to w jakim gatunku?
Nie wiem, jest tyle gatunków. Może bym kilka pomieszała... 

11. Idealna książka na lato?



Wreszcie czas na pytania ode mnie:

⋆ Stary uczony przekazał ci tajemną recepturę dzięki której fikcyjne osoby stają się realne w naszym świecie. Kogo byś uczynił/a realnym i dlaczego?
✈ Lądujesz na obcej planecie, jaka ona jest?
⋆  Naukę jakiej nowej czynności byś mi polecił/a ?
✈ Dostałeś tajną mapę, która wskazuje drogę do wrót do innego wymiaru. Gdzie według mapy one się znajdują?
⋆ Otwórz książkę, którą teraz czytasz kolejno na stronach 67, 42, 39, 5, 12 i przeczytaj 15 słowo na każdej z tych stron. Co ci wyszło? (do liczenia obowiązują wszystkie: z, a, na... itd.)
✈ Ostatnio najczęściej słuchana piosenka.
⋆ Spotkałeś podróżnika w czasie, który proponuje Ci miesiąc życia w innej epoce. Co to za epoka i kogo chciałabyś/ chciałbyś tam spotkać.
✈ Co zrobiłbyś z pustą kartką A4?
⋆ Gdybyś miał/a taką możliwość zamienienia się życiem z pewnym bohaterem literackim, kim byłaby ta postać? Dlaczego akurat ona?
✈ Sięgasz po książki wydane w zeszłym stuleciu?
⋆ Czym jest dla Ciebie wolność?


Na koniec zapraszam do wyzwania!

28 komentarzy:

  1. tragizm. tlko 18 nominacji a powinno byc 33. i o czym jest ten niby wiersz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za nominacje :) Świtne pytania, napewno odpowiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej! Uwielbiam zespół Walk Off The Earth! Wszystkie ich covery są bajeczne! <3
    Kochana, super poradziłaś sobie z pytaniami! Czekam na więcej :*

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i zapraszam do mnie na '7ReadUp 3.0 - czyli mój TBR!' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejku! Znasz ich?! Jak fajnie :) Mało osób spotykam które ich znają... Uwielbiam ich covery. Ten z deską surfingową i gośćmi od stepowania czyli cover Adele był rewelacyjny :)
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Wow, gra na ukulele to coś niespotykanego. :) Ja sama gram - bardziej klasycznie - na gitarze. Co do ,,Zostań, jeśli kochasz", to mnie także nie zachwyciła. Przeczytałam bardzo szybko w zasadzie nie zwracając większej uwagi na to, co się dzieje. Spodziewałam się czegoś lepszego. ;)
    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z booksofsouls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie spotkać kogoś kto podziela zdanie do tej książki.
      Ukulele już tak mało popularne nie jest na fb jest nas ponad 2000 na całą Polskę :) Podobno z zeszłym roku było największe BUM :) Super że grasz na gitarze :) Masz jakieś ulubione kawałki, które grasz?

      Usuń
  5. O luju, kolejna zakręcona duszyczka :D zaiste natchnione cytaty xD Zwłaszcza ten o jeleniu/reniferze/żyrafie/ czy innym takim zapadł mi w pamięć, aż postanowiłam przeczytać tę książkę (o czymkolwiek by ona nie była) xD
    Swoją drogą odpowiadałam na te same nominacje, chyba dwie, albo jedną, i też na pierwsze pytanie odpowiedziałam Lupin i Tonks!
    Twój opis samej siebie, sprawił, że mam więcej pytań, niż odpowiedzi :D
    Pozdrawiam,
    Q.
    http://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Pana lodowego ogrodu :) Tego cytatu nie da się zapomnieć, książki też.
      Lupin i Tonks byli tam najfajniejsi. :)

      Usuń
  6. Dziękuję za nominację :) Postaram się odpowiedzieć w ciągu najbliższych dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melduję, że odpowiedzi są ;)
      http://ogrodksiazek.blogspot.com/2016/08/lba-2-i-3.html

      Usuń
  7. Oboże :o Uwielbiam Cię dziewczyno! Jesteś taka pozytywna :D
    Słyszałam tę piosenkę bardzo dużo razy - ale ten teledysk (?) widzę pierwszy raz! Jestem oczarowana! *0*
    Hahaha, chyba przez następne dwa dni nie przestanę się śmiać XD Ten cytat o koniu/reniferze/żyrafie mnie rozbroił XD
    Dziękuję za nominację :D
    Pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest moim zdaniem najlepszy cover tej piosenki. Oni są niesamowici a ukulele w ich teledyskach często latają :) Lubię cytaty, które sprawiają że ludzie się śmieją, a nie zastanawiają. Tak zwane cytaty, które nie zmienią twojego życia :D Ten jest jednym z fajniejszych

      Usuń
  8. Ile ciekawych odpowiedzi! Też uwielbiam ciągnący się ser na pizzy :D A Lupin i Tonks - oj tak!
    Wiesz, ja też w jednym czasie dostałam masę nominacji ;) W tym również od Ciebie, za co dziękuję! Postaram się odpowiedzieć na bardzo ciekawe pytania, jakie zadałaś ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tai ser na pizzy to podstawa!
      Czekam, czekam na twoje odpowiedzi :)

      Usuń
  9. Miło przeczytać Twoje odpowiedzi na pytania :)
    Jesteś tak pozytywną, miłą osobą ^^
    Chyba muszę przeczytać "Red Rising", tyle razy się tutaj przewinęło ;)
    Rymowanka świetna! ^^
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że rzeczywiście kochasz kosmos. Sporo miałaś nominacji, ale mimo to świetnie sobie poradziłaś. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ser na pizzy MUSI się ciągnąć. Pizza bez ciągnącego się sera NIE MA prawa bytu.
    Niezbyt wielotomowe i 10 tomów wystarczy? Rozwaliłaś mnie dziewczyno! :D
    Uwielbiam i Ciebie, i Twojego bloga! ♥♥♥

    Pozdrawiam Cię gorąco,
    Isabelle West z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sensie, że najwięcej tomów to 10. Bo widziałam już kilkunasto tomowe. Tak do 10 tomów byłabym w stanie przeczytać :)

      Usuń
  12. Fajne odpowiedzi, takie na luzie :)
    A wiersz fajny! ;D
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne odpowiedzi. :) Ja też nominowałam Cię do LBA XD Więcej informacji masz tutaj: http://artgirl12.blogspot.com/2016/08/lba-czyli-odpowiadam-na-pytania.html

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja bym chciała się dowiedzieć, co to za magiczny kierunek jest, na którym się uczysz. Zdradź mi tą tajemnicę, ponieważ jestem poważnie zainteresowana :D
    Pozdrawiam serdecznie
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kierunek jak kierunek, ma dać mi hajs na moje podróże :) Finanse.

      Usuń