poniedziałek, 9 maja 2016

Mroźny Book TAG

Cześć! Postanowiłam pobawić się w TAG. Trochę poszperałam w necie i wybrałam Mroźny Book Tag.


Jest to autorski tag Daniela Bielinskiego, mający zachęcać to  do czytania polskich autorów, a w szczególności Remigiusza Mroza. 
Zaczynamy :)

1. Parabellum, czyli książka, której bohater jest rozchwytywany przez płeć przeciwną.
Hadrian z książki "Drugi" Ewy Nowak, ach... ile za nim dziewczyn latało. Szafka nie raz była przepełniona walentynkami.

2. Kasacja, czyli bohaterka, która nie ugnie się przed niczym.
Myślę, że dobrym przykładem będzie Teresa z "Więźnia Labiryntu".

3. Turkusowa szale, czyli książka z wojną w tle.
Tu mi przychodzi do głowy książka, którą niedawno pojawiła się na blogu: Sonderkommando Nebel

4. Ekspozycja, czyli książka z dziwnym zabójstwem (o ile zabójstwo może być normalne).
"Mówca umarłych" - Orson Scott Card. Tak to jest jak spotykają się dwa obce gatunki, które w ogóle się nie rozumieją. 

5. Chór zapomnianych głosów, czyli książka z motywem kosmosu.
Oh, takich to mogę wymieniać w nieskończoność. Ale skoro mam wybrać jedną to "Pan Lodowego Ogrodu" Jarosława Grzędowicza. W końcu główny bohater ląduje na obcej planecie. 

6. Wieża milczenia, czyli książka ze spiskiem w roli głównej.
Tutaj proponuję "House of Cards". 

7. Trawers, czyli książka, na którą czekasz ze zniecierpliwieniem. 
Czekam na kilka książek, ale najbardziej jestem ciekawa książki: "Jedyny pirat na imprezie" napisaną przez Lindsey Stirling i Brook S. Passey. A jest to biografia samej Lindsey Stirling. 

Po moich odpowiedziach widać, że muszę częściej chwytać za polskich pisarzy. Na siedem wymienionych książek tylko trzy są polskiego pochodzenia :)

Mam nadzieję, że się podobało. Ktoś zna może wymienione przeze mnie książki? 
Jak sami byście odpowiedzieli?
Róbcie ten TAG u siebie :) 

Jadwiga

20 komentarzy:

  1. Rewelacyjny pomysł na TAG :D Nasz Mróz ma swój tag no no :) Super!
    Pozdrawiam,
    Książkomania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:)
      To zasługa Daniela Bielinskiego, on go wymyślił :)

      Usuń
  2. "House of Cards" najlepsza książką ze spiskiem jaką czytałam.
    Świetny tag :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki.
      "House of cards" jest genialne, nie mogę się doczekać kolejnych części :)

      Usuń
  3. Świetny tag! Ja,co prawda nie miałam jeszcze okazji czytać książek Remigiusza Mroza,ale to zmienię! :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zachęcenie napewno się skusze na jakieś książki. Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie :D kiroku-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze, nie znam żadnej z wymienionych przez Ciebie książek... Chyba mamy zupełnie inne gusta ;)

    Pozdrawiam
    Przygody mola książkowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle jest książek na świecie... Nie dziwię ci się, że nie znasz :) Może kiedyś poznasz :)

      Usuń
  6. Fajny TAG :)
    Ech... Nie wiem dlaczego, ale u mnie też krucho z polskimi autorami :/
    Jednak przypomniałaś mi o serii Orsona S. Carda! Dzięki Ci wielkie! :) Muszę nadrobić zaległości w wakacje, bo na razie za mną jedynie "Gra Endera", a naprawdę bardzo mi się podobała. :)
    Pozdrawiam!
    zaczytana-iadala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj kolejne części. Są na prawdę dobre, ale moją ulubioną jest Gra Endera.

      Usuń
    2. Będę polować na nie w bibliotece ;)

      Usuń
  7. O! Grzędowicz :) Też lubię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy post. :)
    Nie znam żadnej z wymienionych przez Ciebie książek - jeszcze ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Większości wymienionych przez Ciebie książek nie zmam - a dokładnie wszystkie są mi obce oprócz jednej: "Więźnia labiryntu". Lubie tą serię, ale za Teresą jakoś szczególnie nie przepadałam. TAG świetny :D
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też za Teresą nie przepadałam, ale myślę że do tej kategorii pasuje :)

      Usuń
  10. Bardzo się cieszę, że zrobiłaś ten TAG! :) Jeszcze tylko miesiąc i będzie "Jedyny pirat..." <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam Drugiego, czytałam jak miałam 12 lat :)

    OdpowiedzUsuń