wtorek, 31 maja 2016

Kreatywny TAG i LBA :)

W niedawnym czasie zostałam nominowana do LBA przez LightBreeze oraz do kreatywnego TAGu przez Ola Piotrowska. Bardzo mi miło, że pomyślałyście akurat o mnie. Teraz nie pozostało mi nic innego jak odpowiedzieć na Wasze pytania :D


Na pierwszy ognień...



LBA
1. Data kiedy założyłeś/aś bloga. Pamiętasz?
22.01.2016 pojawił się pierwszy post, ale bloga zaczęłam tworzyć troszkę wcześniej.

2. Dlaczego postanowiłeś/aś nazwać tak swój blog?
Zobaczyłam zdjęcie zająca i pomyślałam, że to majestatyczne stworzenie.

3. Co zamierzasz zrobić w ciągu najbliższych 24 godzin?
Nauczyć się kilku rozdziałów z rynków finansowych.

4. Masz duszę artysty czy matematyka?
Czy one się muszą wykluczać? Wiele artystów jest dobrymi matematykami, np taki Mozart genialny muzyk i całkiem dobry matematyk. Podobno cała muzyka to matematyka.

5. Cytat z którym się utożsamiasz
Nie utożsamiam się z cytatami, ale bardzo lubię ten:



6. Książka przy której płakałeś/aś.
"Dewey. Wielki kot w małym mieście." To historia kota, o którym nie da się zapomnieć.

7. LBA to też okazja aby twoi czytelnicy dowiedzieli się czegoś o tobie :) Napisz w 2-3 zdaniach kim jesteś w rzeczywistości.
Jestem Jadwiga. Lubię wyruszać na wyprawy kosmiczne, poznawać nowe planety i gatunki. Chciałabym kiedyś zobaczyć na własne ludzkie oczy Ziemię z Księżyca. Kiedy stąpam twardo po ziemi, moje stopy kierują mnie na uczelnię, gdzie uczę się zawodu, który pozwoli mi (albo nie przeszkodzi) chociaż czasami znaleźć się na Marsie.

8. Najcieńsza książka jaką posiadasz.
Nietypowe pytanie, już sprawdzam w biblioteczce bo mam dwie kandydatki...

No proszę, na początku myślałam że wygra "Ewangelia wg św Łukasza", potem się okazało że "I ty jesteś biznesmenem" Ks. Mieczysława Malińskiego jest krótsze, ale ostatecznie wygrał... "Ekspresjonizm" Stanisława Stopczyka 47 stron wielkości A6. Miałam świadomość istnienia tej książki.
Jak widać, różne cuda można znaleźć u mnie w biblioteczce.

9. Ulubiona ekranizacja.
"Harry Potter i Czara ognia", moim zdaniem najlepsza ekranizacja powieści oraz moja ulubiona część cyku o młodym czarodzieju.

10. Czytasz książki w internecie? Na wattpadzie, blogach...
Kiedyś czytałam Fanfiction, ale dawno przestałam. Teraz czytam niewiele, ale czytam. Nie lubię tylko dwóch rzeczy: Niedokończenia historii oraz robienia telenoweli z dwustoma odcinkami.

11. Chciałbyś/chciałabyś pisać profesjonalne recenzje czy być autorem/autorką?
Chciałbym pisać bardzo dobrze. Nie lubię słowa profesjonalne... Ale dążę do tego by z recenzji na recenzję były one lepsze, chciałbym dojść do dużej wprawy w pisaniu recenzji. Autorką książki? Niewiele znam osób, które czytają i same nie chciałyby czegoś napisać :)


Moje pytania:

  • Masz ulubione zwierzę? Jakie?
  • O jakim zawodzie marzyłeś/marzyłaś chodząc do podstawówki?
  • Najciekawszy, Twoim zdaniem, bohater literacki  to?
  • W jakim miejscu najbardziej lubisz czytać? Jak wyobrażasz sobie idealne miejsce, w którym mógłbyś się znaleźć ze swoimi książkami?
  • Twój ulubiony autor?
  • Ostatnio najczęściej słuchana piosenka ?
  • Wymień trzy książki, które najbardziej zapadły Ci w pamięć. Dlaczego akurat te?
  • Co robisz, aby poprawić sobie humor?
  • Po książki z jakiego gatunku sięgasz najczęściej?
  • Sięgasz po książki wydane w zeszłym stuleciu?
  • Na jaką książkę masz aktualnie największą ochotę?


Do LBA nominuję:

Monika  
Natalie Bane  
Książki Lubię
Pola Dusza 
Klaudia
kdaniel1111  
Sebastian M  
Coś do przeczytania
Isabelle West
KAJA :-)
Magda Laskowska 

Kreatywny TAG!

1.Książką,w której główny bohater/bohaterka ma kolorowe włosy.
Darrow z "Red Rising" miał czerwone włosy. Potem mu zmieniono na złote.

2.Książka,w której główny bohater/bohaterka potrafi śpiewać lub grać na instrumencie.
"Dom na Wschodniej"

3.Książka,w której główny bohater/bohaterka się nie zakochuje.
O ile mnie pamięć nie myli to w "Ostatnim Mohikaninie" nie było miłości, którą wymyślili w filmie. Zdenerwowało mnie to bardzo.

4.Książka,która oparta jest na podstawie bajki lub baśni.
Księga Labiryntu, o której pisałam na blogu. Spotyka się tam różne postaci ze znanych bajek :)

5.Książka,w której główny bohater/bohaterka jest buntownikiem.
Trylogia Red Risng tam jest mnóstwo buntowników, w końcu są obalane rządy Złotych.

6.Książka,w której główny bohater/bohaterka ma dziwne imię.
Imiona w książkach mnie nie dziwią. Są jakie są.

7.Książka o skomplikowanym tytule.
 "Sonderkommando Nebel" sama z pamięci nie jestem w stanie tego napisać. Jednak sama książka po prostu genialna, polecam przeczytać.

8.Książka,która opowiada o kosmosie lub akcja dzieje się w nim.
Takich książek mogę wymieniać długo... Pozwolę sobie wymienić trzy: "Red Risng", o której mogliście poczytać na blogu, "Trylogia międzyplanetarna" Lewisa, "Star Carrier" Iana Douglasa,

9.Książka,po której postanowiłaś zmienić się na lepsze.
Zdarzają się takie książki, ale czy z tych postanowień coś zostaje... O wiele ciężej jest się zmienić na prawdę.

To tagu nominuję każdego :)

24 komentarze:

  1. Z "Czarą Ognia" zgadzam się w 100%. jak dla mnie najlepsza książka i ekranizacja ( zwłaszcza animacja smoków) w całym cyklu o Harrym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za nominację. Tak à propos Ewangelii, ja mam Księgę Mormona. Zamierzałam użyć jej jako źródła przy pisaniu magisterki, ale ostatecznie zmieniłam temat pracy. Książka została.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za nominację i już zabieram się do odpowiadania na pytania:).
    Pozdrawiam cieplutko,
    Kaja

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za nominację. Postaram się jak najszybciej odpowiedzieć na pytania:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to fajnie dowiedzieć się o kimś pozornie nieznanym czegoś nowego. Można wtedy ukształtować to osobę i, jak się ją spotka (o ile się ją spotka), miło się zaskoczyć. Ja mogę powiedzieć o tobie jedno: Wielbisz Kosmos.
    Nie spotkałam jeszcze osoby, która jest pokierowana w stronę gwiazd, częściej trafiam na miłośników fantasy i romansu. Widocznie dużo jeszcze mnie czeka.

    Dziękuję za nominację. TAGi strasznie mi się podobają, więc na pewno ten się u mnie pojawi.
    Mi$ka
    hakuna-muhimu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super odpowiedzi ;) bloga założyłam kilka dni po tobie :)
    Widać Ze bardzo cię kręci astronomia :) mnie zawsze podróże kosmiczne przerażały ale to pewnie kwestia własnych upodobań ☺️
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję bardzo za nominację, na pewno niedługo odpowiem :D
    Ja osobiście cierpię, jeśli można to tak nazwać na agorafobię, ale nie w sensie, że boję się wyjść z domu, a boję się ogromnych przestrzeni, takich jak wszechświat lub ogromny zbiornik z wodą, a ja w nim sama :O
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Aha, muzyka to matma, zdecydowanie ;D Ogólnie można być jednocześnie dobrym humanistą, artystą i ścisłowcem, jedno drugiego nigdy nie wyklucza :D Meh, ja ff nawet czytać nie próbuje, chyba, że baaardzo mi się nudzi i mam ochotę zobaczyć jak śmieszni są ludzie, którzy w ogóle nie potrafią pisać - bo tak szczerze, to na dobrą "książkę" w sieci nie trafiłam nigdy. Nie grzebałam też specjalnie, no ale... 99% to twory dziewczynek, które często ledwo składają zdania do kupy.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matematyka to muzyka polecam to: https://www.youtube.com/watch?v=bgm7mcT8o1M

      Usuń
  9. Też dziękuję bardzo za nominację. Czuję się prawie jak bym coś wygrał. Jestem pewien że moje odpowiedzi będę nie szablonowe, bo najzwyczajniej w świecie nie potrafię prosto odpowiadać na takie pytania. I mam nadzieję że można się w tym będzie połapać pozdrowienia z godziny 01:37

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój tag już gotowy :D
      Zapraszam każdego kto umie czytać :D
      http://carpedecarp.blogspot.com/2016/06/moje-lba-od-jadwigi.html

      Usuń
  10. znów będą grać HP w telewizji ^^ "Czara Ognia" to zdecydowanie najlepsza ekranizacja, choć książkowo uwielbiam Więźnia Azkabanu i Księcia Półkrwi. TAG chętnie zrobię u siebie, gdy nie będę miała pomysłu na post ;)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Przy "Dewey'u" sama ryczałam jak bóbr. Na prawdę wzruszająca opowieść, uwielbiam ją :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy Tag bardziej mi się podobał. Jakoś ja nie kojarzę zająca z majestatycznością ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne odpowiedzi ;) Kocham Harry'ego Pottera ;)
    http://reading-mylove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe odpowiedzi ;) Ja również bardzo lubię "Czarę Ognia" ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Oryginalne odpowiedzi! :D I podoba mi się cytat, który wybrałaś. Wydaje się zwykły, a jednak ma coś w sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny Tag i LBA. Idealny cytat. :D
    Pozdrawiam: http://kochaneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham czytać książki, o części nie słyszałam, ale chętnie po nie sięgnę. Fajny TAG i LBA :D
    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Też uważam, że 'HP i Czara Ognia' to najlepsza ze wszystkich części :)

    OdpowiedzUsuń
  19. O tak! Harry Potter i Czara Ognia - najlepsza część :D
    http://books-lover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Też popłakałam się przy tej książce :)
    http://themessofbookie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny cytat. Jej... o wielu książkach o których tutaj wspomniałaś nawet nie słyszałam. Jak to dobrze być w blogosferze, tyle książek można poznać. ;D

    OdpowiedzUsuń
  22. Pierwszy raz komentuje, ale już jakiś czas temu weszłam do ''Zajęczej Nory'' i zostanę na dłużej. Spodobał mi się ten TAG i postanowiłam go wykonać. http://literkowymelonik.blogspot.com/2016/11/kreatywny-tag.html
    Katty :D

    OdpowiedzUsuń