sobota, 30 kwietnia 2016

Co się kryje za tą bramą?


Autor: Ireneusz Piątek 
Tytuł: Sonderkommando Nebel
Wydawnictwo: Bellona

W czasie pościgu, by odbić fałszerza, major Collins przeżył niezwykłe spotkanie na środku pustyni. Od tej pory pewna sprawa nie dawała mu spokoju. Musiał się dowiedzieć o co chodzi z Sonderkommando Nebel. Co to za miejsce i co to za bestia, o której usłyszał. O informacje bardzo trudno, wszytko co dotyczy tej sprawy jest ściśle tajne i nie do podpatrzenia. Major jest nieugięty szuka kontaktów, które mogłyby powęszyć w Niemczech i wybadać sprawę. Jemu samemu trudno się dostać na Stary Ląd.
Sonderkommando Nebel to książka pełna historii i... magii. Myślicie, że Hitler to tylko szalony człowiek z wizją wykończenia Żydów? A może do wygrania wojny o władzę potrzebował pomocy z dalekiej i niepoznanej sfery? Sfery magii, czarów i bogiń?


Pan Ireneusz Piątek świetnie poplątał dwa światy, realny i fantastyczny. Możemy poznać historię zdobywania utajnionych dokumentów czy zaginionych teczek, towarzyszmy żołnierzom na frontach... Ale czasami zamiast być świadkami walki z armią Czerwoną, jesteśmy światkami bitwy z ogromnymi wilkami lub innymi potworami. Spotykamy magów, demony i napotykamy mnóstwo niewyjaśnionych spraw. Dużą uwagę przykuwają pewne baraki w obozie koncentracyjnym Buchenwald. Tam dzieje się coś bardzo niedobrego i żaden wiezień nie ma tam dojścia, ba nawet dowódcy obozu. To co dzieje się za bramą baraku tam zostaje.


Wojna to trudny okres, tak samo dla żołnierzy ich rodzin i przywódców. Ludzie się chowają, ukrywają. Po kilku latach nie pragną wygrać, pragną tylko przeżyć. II Wojną Światową poznajemy od kilku stron, od tej za biurkiem, na froncie, w okopach, w obozach i za oceanem. Na wojnie można skorzystać, niektórzy sprzedają broń inni zarabiają na przemycaniu ludzi, a siły nieczyste cieszą się z ogólnego chaosu i śmierci. Do wygrania przez Hitlerowców wojny potrzeba niezastąpionych żołnierzy. Oddanych i pełnych ideologii Hitlera. Czasem to za mało, trzeba czegoś jeszcze. A może stworzyć coś jeszcze?


Książka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła, nie spodziewałam się czegoś aż tak ciekawego. Jestem osobą, którą historia zawsze odpychała chociaż ostatnio się przełamuję, bo warto historię znać.
Książkę polecam tym co lubią odkrywać coś nowego, fanom fantastyki i miłośnikom historii, czasami fajnie się po zastanawiać co by było gdyby... Na prawdę warta przeczytania. Gdyby nie uczelnia pochłonęłabym ją w jeden dzień! Jak tylko gdzieś ją dorwiecie odłóżcie inne i od razu otwórzcie tę. 

Jadwiga

11 komentarzy:

  1. Myślę, że w najbliższym czasie nie zabiorę się za tą pozycję, ale to nie zmienia faktu, że recenzja jest świetna ;)
    Kochana, oczywiście czekam na więcej :*
    Pozdrawiam z całego serduszka i zapraszam do mnie <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce,ale nie ciągnie mnie do niej. :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś czytywałam wątki z przewijającymi się hitlerowskimi kreacjami świata, ale z tego zrezygnowałam. Może jestem zamknięta na te horyzonty, na pewno w najbliższym czasie po nią nie sięgnę. ;<

    Cuki z http://rev-from-wonderland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samego Hitlera w niej dużo nie ma. Bardziej zaglądamy w jego partię. Co się dzieje w biurze, kto jest najbardziej wpływowy... takie trochę House of Cards tylko osadzone w czasie wojny.

      Usuń
  4. Miłośnikiem fantastyki może nie jestem, ale powieści historyczne czytam chętnie. Nad tym tytułem jeszcze się zastanowię. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka nie dla mnie, ale bardzo fajna recenzja i super sie czytało :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na wzajemną obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny blog, uwielbiam czytać książki. Fantastyka nie jest dla mnie, ale chętnie przeczytam inne recenzje! :)

    metrdwadziescia-w-kapeluszu.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa pozycja! Na pewno kiedyś się skuszę! :)
    Recenzja cudowna!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno się skuszę na tą książkę.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    Natalia z bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz słyszę o takiej książce. Muszę koniecznie ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń