niedziela, 14 lutego 2016

Sam decyduj dokąd idziesz

Ile razy bohaterowie książek cię denerwowali? Robili to co dla ciebie wydawało się najgłupszym pomysłem? Irytowali cię wybierając niewłaściwe drzwi, lub gdy sami zaczynali mnożyć sobie problemy? Może jesteś jednym z tych, którzy nie raz chcieli wejść i "delikatnie" pomóc bohaterowi dokończyć tę historię? Myślisz, że w świecie książki poradziłbyś sobie lepiej? Chcesz spróbować być bohaterem książki? I to nie byle jakim bohaterem tylko tym najważniejszym, pierwszoplanowym? Jeśli tak, to zapraszam cię do Labiryntu.

Księga Labiryntu - Carlo Frabetti 



Książka autorstwa Carlo Frabetti pomoże spełnić twoje marzenie. Ale najpierw radzę ci przeczytać ostrzeżenie. Wchodzisz na własną odpowiedzialność. Wiedz, że jak raz wejdziesz do Labiryntu będziesz musiał go skończyć, bo inaczej część ciebie na zawsze w nim pozostanie. NA ZAWSZE.


Ale nim się znajdziesz w Labiryncie musisz przejść jeden test, dokonać kilku wyborów. Będą one dopiero początkiem, ale już wtedy wiele się o sobie dowiesz. Pamiętaj, że decydujesz ty. Nikt nie może ci podpowiadać bo to twoja historia. Możesz się dzięki niej wiele nauczyć, możesz wiele zyskać i jak w każdych historiach możesz coś stracić. Niektóre decyzje, jak w życiu, wydają się proste i logiczne. Inne przysporzą ci problemów, czasem nie małych. Ale trzeba nauczyć się odpowiadać za swoje wybory.


Możesz powiedzieć: "Przecież to tylko książka, co mi może zrobić? Palców nie poucina". Masz rację. Twoje ciało będzie bezpieczne, ale pamiętaj, że umysł może zostać uwięziony gdzieś w zakrętach labiryntu. I ciężko będzie go odnaleźć. 


Jako że ja labirynt już zwiedziłam, mogę ci coś o nim opowiedzieć.
Otóż, spotkać możesz postacie które już znasz, albo tak ci się wydaje że znasz. Możesz bardzo długo spadać ze schodów, być świadkiem obudzenia wampira. Możesz przerazić się własnego odbicia. Możesz zgubić drogę i przestać rozumieć słowa. Czasem będziesz musiał pomyśleć jak matematyk, czasem jak księżniczka. Istnieje też pewne prawdopodobieństwo, że zostaniesz żółwiem. Wtedy nieco wolniej będziesz się poruszać po labiryncie. Może to być uciążliwe, zwłaszcza gdy trzeba będzie szybko uciekać. Bo Las nie zawsze jest bezpieczny. Bądź ostrożny, uważaj komu ufasz, pilnuj ścieżki, niejeden będzie chciał cię zwieść.  



Ale to moje doświadczenia. Jeśli ty skręcisz w inną stronę... kto wie co ciebie może spotkać?
Pamiętaj! To TY decydujesz!

Jesteś gotowy rozpocząć własną przygodę? Czy może jednak cię to przeraża?

Jadwiga

22 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa propozycja i jestem ciekawa, czy jej wykonanie jest rzeczywiście dobre. Zastanawiam się, bo czytałam kiedyś podobną książkę, w której sama decydowałam, która strona będzie tą kolejną. Jednak mnie nie urzekł ten sposób prowadzenia fabuły, bo strony często zataczały kółko i docierałam do tych samych stron... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka bardzo dobrze zrobiona. Wracasz na te same strony tylko wtedy kiedy sama zdecydujesz się cofnąć. Lub nie masz wyjścia bo trafisz w ślepy zaułek. :)

      Usuń
  2. Nie spotkałam się wcześniej z podobną książką, a szkoda, bo wydaje się być naprawdę ciekawa. Spodobało mi się to, że czytelnik sam decyduje, którą stronę przeczyta jako następną. To może być świetna przygoda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam ją! Tylko trochę czasu minęło, kiedy po raz ostatni gdziekolwiek ją widziałam... a może to była inna książka? Aczkolwiek przed chwilą przeżyłam niemałe deja vu i wiem, że kiedyś było coś podobnego, co bardzo mi się podobało i naprawdę miło spędziłam przy tym czas. ;-)
    Zapraszam na recenzję "Następczyni" Kiery Cass :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Może to była druga książka pt. Pałac o stu bramach również tego autora :)
      Pozdrawiam
      Zając

      Usuń
  4. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Jeszcze nie spotkałam się z czymś takim i z chęcią bym się skusiła :).
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. fajna propozycja :) ja ostatnio mam mnóstwo wolnego i siedzę, leżę - w książkach :))
    zapraszam na : twoimioczami.blogspot.com (akceptuje wymiane obserwacjami) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Pozazdrościć... My tak nie możemy. Znaczy Zając może, skurczybyk zdał wszystko już...
      Pozdrawiam
      Jadwiga

      Usuń
  6. Świetny pomysł na książkę :D.

    OdpowiedzUsuń
  7. O matko jeszcze nigdy w życiu nie spotkałam się z takim pomysłem na książkę! Myślę,że bardzo fajnie, że ludzie mają wciąż i wciąż nowe pomysły. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem ciekawa czy utknęłabym w tym Labiryncie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz spotykam się z ksiązką tego typu :) Chętnie wkroczyłabym do Labiryntu- nawet z ryzykiem, że pozostawię tam część siebie :D /Klaudia

    http://odkawywoleksiazke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkraczaj wkraczaj :) Przygoda kusi, prawda?

      Usuń
  10. Nominowałam Cię do LBA :) Zapraszam do zabawy :)
    rozenksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz widzę książkę tego typu :)
    Zapraszam do siebie : princess-aim.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawa propozycja... słyszę o niej po raz pierwszy. Omijam jednak takie powieści szerokim łukiem... nie mniej chętnie dorwałabym ją w swoje łapki, żeby jej się dokładnie przyjrzeć :)
    Pozdrawiam
    ksiazki-inna-rzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam nigdy o takiej książce, ale wydaje się bardzo ciekawa, z chęcią dopadłabym ją w swoie łapki :D
    Pozdrawiam: Paola
    http://dostatniejstrony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta książka wydaje się świetna! Nigdy wcześniej nie spotkałam się z nią.
    W najbliższym czasie chętnie po nią sięgnę, gdy będzie okazja.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  15. Niewątpliwie bardzo ciekawa książka, ale póki co nie zamierzam po nią sięgać.

    Pozdrawiam
    Przygody mola książkowego

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaintrygowała mnie forma. A w labiryncie chętnie się pokręcę i zakręcę ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie kiedyś przeczytam tę książkę. :-) Pozdrawiam!

    http://www.fitnesswomen.pl

    OdpowiedzUsuń